Tag: CGTN

CGTN Portrayal of British Journalist ‘Unfair,’ UK Broadcasting Regulator Rules

The UK’s broadcasting regulator Ofcom ruled against CGTN on Monday over a complaint about the Chinese state broadcaster’s “unjust or unfair treatment” of British journalist Peter Humphrey. It’s the 11th Chinese broadcast that has been found in violation of the UK broadcasting law in a row, According to Safeguard Defenders, a human rights non-governmental organization (NGO) that supported the…


Concerns Raised Over Australian Journalist Cheng Lei as Beijing Suspends Consular Visits

The partner of Cheng Lei, a Chinese-Australian journalist, detained in China for almost two years, has raised concerns about Cheng’s declining health and the suspension of consular visits. Nick Coyle, the outgoing CEO of the Australian China Chamber of Commerce, revealed that monthly consular visits and regular 30-minute video meetings between his partner Cheng and Australian…


How China’s TikTok, Facebook Influencers Push Propaganda

WASHINGTON—To her 1.4 million followers across TikTok, YouTube, Instagram, and Facebook, Vica Li says she is a “life blogger” and “food lover” who wants to teach her fans about China so they can travel the country with ease. “Through my lens, I will take you around China, take you into Vica’s life!” she says in…


Australian Foreign Ministry Confirms Journalist Cheng Lei Will Face Trial in Beijing

Australia’s foreign ministry has confirmed that Australian journalist Cheng Lei will face trial in China on March 31, after media outlets reported on the upcoming date trial on Friday, citing their own sources. “The Australian Government has regularly raised serious concerns about Ms Cheng’s welfare and conditions of detention. Our officials have visited her regularly,…


Rogers, Bell, Telus, and Shaw Remove Russia State Media Outlet RT From Channel Lineups

Rogers, Bell, Telus, and Shaw have removed Russian state media outlet Russia Today (RT) from their channel lineups after Heritage Minister Pablo Rodriguez announced Ottawa is looking at “all options” to drop the network from Canada’s broadcasting system. “I share the concerns of many Canadians about the presence of Russia Today in our broadcasting system….


Beijing Paid Millions to DC Radio Station to Broadcast Propaganda

The Chinese regime paid almost $4.4 million to a Washington-based radio station to broadcast propaganda to American households, new federal disclosures show. CGTN, the global arm for China’s state-run broadcaster CCTV, has paid $4.35 million since July 2019 to WCRW, a daytime radio station covering Washington, Virginia, and Maryland, to broadcast its content for 12…


Chinese State-Run Media’s Attempt to Spoil US-Led Democracy Summit

As U.S. President Joe Biden hosted the Summit for Democracy last week, Chinese state-run CGTN broadcast a two-episode program attacking American democracy. The documentary-style program “U.S. Democracy: A Reality Check” was broadcast on CGTN’s English language channel on Dec. 9- 10, and on the media’s official website. CGTN Spanish, French, Arabic, and Russian channels will…


Chinese State Media Orders US Workers to Maintain ‘Political Purity,’ Not Practice Falun Gong: Internal Document

The international arm of the Chinese regime’s state broadcaster ordered some of its contracted American workers to distance themselves from persecuted faith group Falun Gong, an internal document supplied to The Epoch Times shows. The Washington bureau of CGTN, a state-run English language television network, earlier this year instructed several contract workers to pledge to…


Chinese Media CGTN’s Botched Handling of Tennis Star Peng’s Email Reveals Infighting Within the CCP

Commentary The disappearance of Chinese tennis player Peng Shuai has triggered international concern over her whereabouts and safety. Calls for investigation over Peng’s sexual assault allegation against a retired Chinese official has been met by a delayed response from Beijing, which is questionable. Peng, a 35-year-old Grand Slam doubles champion, accused Zhang Gaoli of sexual…


Chinese Broadcaster CGTN Suffers Further Setbacks and Embarrassment

Commentary It’s been a bad week for China Global Television Network (CGTN), the Chinese regime’s English media channel. On Aug, 26, CGTN was issued two fines of about $140,000 each, for airing the forced televised confessions of Swedish bookseller Gui Minhai and former Hong Kong resident Simon Cheng. Gui Minhai is well-known these days as one of…